2014. december 22., hétfő

A tuti mézeskalács recept már rég nem titok



             
 Ez a recept mindig beválik. És isteni finoooom!Nem lehet eleget sütni belőle. Én eleve dupla adagot szoktam, ez a mennyiség tölti ki a legnagyobb sütis dobozomat. Tavaly elkövettem azt a hibát, hogy három nappal szenteste előtt sütöttem meg, és mire eljött a Jézuska, új adagot kellett készítenem, mert addigra elfogyott az első! Így idén - egy tepsinyi kóstoló után - szigorúan elrejtettem a többit. 
A recept Horváth Ilona híres szakácskönyvéből való.

Hozzávalók:

  • 250 g méz
  • 500 g liszt
  • 100 g vaj/margarin
  • 100 g cukor
  • 1 tojás
  • 2 tojássárgája
  • 1 csapott kk. szódabikarbóna
  • ízlés szerint mézeskalács fűszerkeverék

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 180 C fokra.
Felmelegítjük a mézet és feloldjuk benne a vajat. A többi hozzávalót is hozzáöntjük, összegyúrjuk, majd egy éjszakára hűtőbe tesszük.
Másnap reggel kivesszük, hogy kicsit felmelegedjen, mire délután nekilátunk.
Átgyúrjuk, majd kb. 3-4 mm vastagra kinyújtjuk és figurákat szúrunk ki belőle. Megkenjük tojássárgájás-tejföllel, sütőpapírra tesszük és  megsütjük (kb. 5-10 perc) Ne várjuk meg,míg elkezd barnulni, mert akkor túl száraz lesz! Ha kihűlt, cukormázzal díszítjük és hagyjuk megszáradni, mielőtt dobozba tesszük. 


Cukormáz: 1 tojásfehérjét keményre verünk és lassanként kb. 150 g porcukrot keverünk hozzá. 

A tésztából készíthetünk mézeskalács házikót is. Nálunk idén a névre szóló, szív alakú mézesek egyben "ültetőkártyákként" is fognak funkcionálni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése