2015. március 8., vasárnap

Baszbúsza



Ez az egyetlen arab süti, amit el tudok készíteni. Aki szereti a kókuszt, annak az egyik kedvence lesz. Különlegessége, hogy gluténallergiások is ehetik, mert az alapja nem búzaliszt, hanem kukoricadara. 


 Hozzávalók:


  • 1 bögre kukoricadara (ha nincs otthon, a búzadara is jó)
  • 1 bögre kókuszreszelék
  • 1 bögre cukor
  • 1 bögre víz
  • 4 tojás
  • 150 g vaj
  • 3 kis poharas joghurt
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • 1 cs. sütőpor
  • mazsola

Elkészítés


A sütőt előmelegítjük 180C fokra. 
Elkészítjük a cukorszirupot: a vizet felfőzzük a cukorral és hagyjuk kihűlni.

Míg a sütő melegszik és a szirup hűl, elkészítjük a tésztát. Kimérjük a hozzávalókat, a vajat felolvasztjuk (én mikróban szoktam). 









A száraz hozzávalókat jól összekeverjük, a folyékony hozzávalókat szintén. Nem feltétlenül szükséges külön keverni, de szerintem így jobb. 








Ezután beleöntjük a folyékony keveréket a szárazhoz és jól összekeverjük őket.









Egy tepsit kikenünk és kilisztezünk (gluténallergia esetén kukoricaliszttel), majd beleöntjük a tésztát és egy kicsit megütögetjük, hogy szépen elterüljön.







 Betesszük a sütőbe és aranybarnára sütjük. 










Ahogy sül, elkezd megrepedezni, ekkor érdemes megszurkálni. Amint megsült, még a forró tésztára csorgatjuk a hideg cukorszirupot.








Tipp: ez az eredeti recept és elég édes. Én fele ennyi cukorral szoktam főzni a szirupot, úgy kellemesebb, nem ragad össze a szánk tőle :-) És ha valaki nem szereti, a mazsola is elhagyható. Ellenben lehet bele több vaníliás cukrot is tenni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése